Handelsbetingelser & vejledning (salg til private)

Når du handler på QualityWear.dk, handler du med:

QualityWear v/ laCour&Co
Stenbukvej 69, DK-4623 Lille Skensved, Denmark

Mail: kundeservice@Qwear.dk
Telefon: +45 7111 1811 (alle hverdage kl. 9-16)
Bank: Jyske Bank, Køge afdeling
CVR nr.: 3005 3443

Nærværende handelsbetingelser er gældende fra 15. november 2017

Handelsbetingelser & vejledning (salg til private) kan hentes som PDF-fil her >>>




INDHOLD:

- Særlige regler i JULEN 2017

- Bestilling (sådan virker kurven, visning af priser i og uden for EU, visning af varer mv.)

- Betalingsmuligheder og sikkerhed

- Leveringstider

- Fragtmuligheder

- Sådan vælger du fragt og udleveringssted

- Gratis levering, hvornår og hvordan?

Gratis ombytning ved køb over kr. 599 (gælder kun i Danmark)

Retur- og fortrydelsesret (herunder dit ansvar for returvaren og hvornår, du får pengene retur)

Klagemulighed ved fejl og mangler

- Persondatapolitik





Særlige regler i JULEN 2017:

Køber du for mere end kr. 599, får du:
FRI FRAGT *) til nærmeste DAO-pakkeshop (andre fragtformer kan vælges mod betaling)
GRATIS BYTTE *) frem til 31. januar 2018
FULD RETURRET frem til 31. januar 2018 for gaver købt efter 15. november
GAVEINDPAKNING for kun 25 kr.

Køber du for mere end 1500 kr. får du desuden JULERABAT, som automatisk fratrækkes i kurven.

*) Gælder kun i Danmark.

Sidste frist for bestilling i julen 2017 er torsdag den 21. december kl. 10.00 (og da kun levering til pakkeshop). Så bestil i god tid! Vi gør alt, hvad vi kan, for at nå det. Men vi har travlt de sidste dage, og vi kan fejle. Desuden er enkelte varer er ikke på lager, men skaffes hjem ved bestilling. Det skal der også være tid til.

Desuden anbefaler vi, du vælger levering til pakkeshop i julen. Det er billigere, og du mindsker risikoen for fejl og forsinkelser i sidste led i distributionen. Husk at tjekke åbningstiderne i den valgte pakkeshop.



Bestilling:

Når du har fundet den vare, du ønsker at bestille, vælger du størrelse og antal og klikker på knappen "læg i kurven". Du kan lægge alle de varer i kurven, du ønsker, og hele tiden følge med i, hvor meget du har handlet for. Fortryder du, kan du med et enkelt klik slette en vare igen.

Når du er færdig med at lægge i kurven, klikker du på "fortsæt til betaling" og følger anvisningerne. Alle felter skal udfyldes. Tjek din mailadresse en ekstra gang, og husk at læse og acceptere handelsbetingelserne.

Når vi har modtaget din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse til den mailadresse, du har oplyst. Herefter kan du ikke lave ændringer i din bestilling via hjemmesiden. Opdager du en fejl, må du skrive til os på kundeservice@Qwear.dk eller ringe på telefon 7111 1811 (alle hverdage kl. 9-16).

QualityWear.dk tager forbehold for, at en vare kan være udsolgt, og at der kan forekomme fejl i priser og beskrivelser på webshoppen samt i vores øvrige markedsføringsmateriale.

Vær desuden opmærksom på, at computerskærme gengiver billeder og farver meget forskelligt. Vi kan derfor ikke garantere, at de farver du ser på din skærm afspejler den præcise farve, varen har. Vi forsøger dog at beskrive og gengive billeder af varen bedst muligt, og du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere information.

Priser (EU-lande):
Alle priser på QualityWear.dk er angivet i og afregnes i danske kroner (DKK). Men du kan se priserne omregnet efter dagens kurs i Euro (EUR) og britiske pund (GBP) ved at ændre valuta i menuen (den grå bjælke øverst på siden). Priserne vises inklusiv dansk moms, men eksklusiv fragt. Moms og fragt specificeres i kurven, hvor du hele tiden kan holde øje med dit samlede køb. Skal varen sendes til et andet land, skal du vælge land for at se korrekt fragt.

BEMÆRK: Varer fra et EU-land til et andet EU-land bliver normalt ikke tillagt told og afgifter. Der kan dog være undtagelser, ligesom der kan være ø-tillæg forbundet med fragten. Disse udgifter afholdes altid af kunden.

Vi forbeholder os retten til enhver tid at ændre priserne uden forudgående varsel. En ændring i priserne vil dog aldrig påvirke ordrer, som allerede er bekræftet af QualityWear.dk.

Priser (lande uden for EU):
Bestiller du varer fra et land udenfor EU, kan du se varens pris uden dansk moms, når du ændre modtagerland i kurven. Vær desuden opmærksom på, at varen bliver pålagt told og afgifter ved indførelsen, som du selv skal betale, og at pakken kan blive forsinket i tolden.

QualityWear.dk fralægger sig ethvert ansvar for told og afgifter samt evt. forsinket levering grundet ovenstående.

BEMÆRK: Alle udgifter til fragt og fortoldning betales af køber og bliver ikke refunderet, hvis du fortryder dit køb. Sender du varen retur, skal du desuden være opmærksom på, at din refusion bliver fratrukket et gebyr til toldbehandling i Danmark.

Det er derfor vigtigt, at du kontakter os, hvisdu usikker på valg af størrelse, farve mv. eller har spørgsmål til varen. Skrive til kundeservice@Qwear.dk. Vi hjælper dig meget gerne og gør, hvad vi kan for at sikre, at kunder uden for EU også får en god oplevelse, når de handler på QualityWear.dk.



Betalingsmuligheder og sikkerhed:

På QualityWear.dk kan du betale med Dankort, VISA, Mastercard, kort fra Forbrugsforeningen af 1886, via MobilPay, PAYPAL og ViaBill. Virksomheder og offentlige institutioner kan betale via EAN og bankoverførsel.

Betaling via bankoverførsel er forbeholdt offentlige institutioner, som ønsker en EAN-faktura, samt virksomheder efter aftale. Ønsker du som privatperson at betale via bankoverførsel, skal det aftales med kundeservice@Qwear.dk. Samtidig skal du være opmærksom på, at vi ikke sender varen, før vi kan se din indbetaling på vores bankkonto. Din bestilling vil derfor være længere tid om at nå frem.

Læs mere om de forskellige betalingsmetoder her >>>

Sikkerhed:
QualityWear.dk har ikke direkte adgang til din betaling. Kommunikation mellem os og den betalingsmetode, du vælger, går via et sikkert betalingssystem på en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Betalingssystemet er forsynet med et lille "Secure Server"-ikon, fx en lukket hængelås, som vises i dit browservindue. SSL-krypteringen sikrer, at ingen kan aflytte eller kopiere dine kortinformationer.

Desuden er QualityWear.dk HTTPS-sikret. HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) er en krypteret og opdateret udgave af http, som forhindrer uvedkommende i at se og kopiere de informationer, som sendes via dig og QualityWear.dk.



Leveringstider:

Alle bestillinger modtaget inden kl. 15 vil blive ekspederet samme eller førstkommende hverdag. Vær dog opmærksom på, at der kan være forskel på, hvor hurtigt vi kan levere de enkelte varer. 95% af alle bestillinger pakkes og sendes fra vores eget laget. Men enkelte varer sendes direkte fra vores samarbejdspartnere. Det gælder fx waders, jagtstøvler og en del kraftigt regntøj, hvilket kan forlænge leveringstiden med 1-4 hverdage. Leveringstiden fremgår af produktbeskrivelsen. Desuden får du besked via mail.

Ind imellem sker det, at vi udgår for enkelte størrelser/farver, før nye varer kommer hjem. Kender vi leveringstidspunktet, vil det fremgå af webshoppen. Kender vi det ikke, er du meget velkommen til at spørge på kundeservice@Qwear.dk.

Er varen i restordre eller midlertidigt udsolgt, vil det også fremgå af hjemmesiden.

Juridisk set betragtes en vare som leveret, når pakken er overgivet til et fragtfirma. Hertil skal du lægge tid til forsendelse, som varierer afhængig af den fragtleverandør, du vælger, når du opretter din bestilling.

BEMÆRK: Regntøj er sæsonvarer, og salget påvirkes af vejret. I perioder med kraftig regn, har vi meget travlt, hvilket kan forlænge leveringstiden.



Fragtmuligheder:

Der findes pt. fire store fragtleverandører, som betjener webshopkunder i Danmark. De har hver deres fordele og ulemper, og der er stor forskel på, hvor godt de fungerer i de forskellige dele af landet. Vi ved, hvad der fungerer bedst ved afsendelsen. Men du (vores kunde) ved som regel, hvad der fungerer bedst ved modtagelsen. Derfor kan du vælge mellem flere forskellige fragtløsninger på QualityWear.dk.

Vi anbefaler DAO-365 til pakkeshops, fordi DAO-365 henter pakker efter lukketid alle ugens dage - inklusive weekenden. Det giver os flere timer at pakke i og mulighed for også at sende i weekenden. Leveringstiden er også i orden, for selv om DAO-365 skriver, de er 2-4 dage om at levere, indhenter de i langt de fleste tilfælde de øvrige fragtudbydere, som ikke fragter i weekenden.

For dig betyder det, at alle bestillinger (af lagervarer jf. ovenstående) i hverdage før kl. 15 bliver pakket og sendt med DAO-365 samme dag, samt at alle bestillinger fredag aften og i weekenden frem til søndag kl. 12 bliver pakket og sendt senest søndag.

Desuden leverer vi gratis med DAO-365, hvis din ordre er på mere end 599 kroner. Dog ikke lange paraplyer, langskaftede gummistøvler og waders, som på grund af pakkernes størrelse og vægt ikke kan sendes med DAO-365.

Andre fragtmuligheder
Ønsker du ikke din bestilling leveret med DAO-365, kan du mod ekstra betaling vælge mellem GLS, PostNord og BRING. Disse tre fragtmuligheder fungerer kun på hverdage. PostNord og BRING henter om eftermiddagen, GLS henter tidligt om morgenen.

For dig betyder det, at alle bestillinger inden kl. 15 bliver pakket og sendt med PostNord og BRING samme dag og vil være på vej mod dig allerede samme aften (dog kun på hverdage).

Vælger du GLS, bliver din bestilling pakket samme dag, men først afhentet morgenen efter. Det går derfor et døgn ekstra, før pakken er på vej mod dig. Desuden skal du være opmærksom på, at varer bestilt fredag, lørdag og søndag først bliver afhentet af GLS mandag morgen.

BEMÆRK: Vi forbeholder os retten til at ændre dit valg af fragt, hvis:
- flere varer sampakkes og forsendelsen derved falder uden for de tilladte vægt- eller pakkestørrelser,
- hvis en fragtmulighed er ude af drift,
- hvis vi anser en anden fragtmulighed for at være bedre egnet vurderet ud fra tid, pris og din afstand til pakkeshop.

Vi vil dog altid tage udgangspunkt i dit valg, og du vil altid få besked via mail.



Sådan vælger du fragt og udleveringssted:

Når du opretter en bestilling på QualityWear.dk, kan du i kurven se de fragtmuligheder, som er til rådighed for din bestilling. Du kan også se priser og anslået leveringstid, og du vælger ved at markere den ønskede fragtmulighed.

Ønsker du pakken sendt til en pakkeshop, skal du også vælge udleveringssted. Det gør du ved at indtaste et postnummer (til din hjemadresse, din arbejdsplads, sommerhus eller et hvilket som helst andet sted i Danmark, hvor du ønsker at hente din pakke). Herefter vises de nærmeste pakkeshops for den valgte fragtleverandør i et pop-up vindue. Du skal markere den pakkeshop, du ønsker, og trykke GEM nederst i vinduet, som herefter lukker. Den valgte pakkeshop kan nu ses lige under fragtleverandøren. Fortryder du, kan du ændre dit valg ved at vælge en ny fragtleverandør - og pakkeshop en gang til.

Følg pakken via track & trace:
Når vi afsender din ordre, modtager du en mail med et pakkenummer, så du kan følge din vare fra afsendelse til den ankommer til pakkeshop eller leveringsadresse.



GRATIS levering (gælder kun i Danmark):

Alle bestillinger over kr. 599 leveres fragtfrit til afhentning i valgfri DAO-365 pakkeshop - dog ikke lange paraplyer, langskaftede gummistøvler og waders, som på grund af pakkens størrelse og vægt ikke kan sendes med DAO-365.

Du kan også vælge andre leveringsformer mod betaling af en merpris (som ikke tilbagebetales ved evt. returnering).

Bestillinger under 599 kroner leveres ikke fragtfrit. Fragtmulighederne angives automatisk på din bestilling.

Ved levering til andre lande i Europa, vil mulige leveringsformer blive vist i kurven, når du har valgt land. Ved evt. returnering refunderes kun den billigste leveringsform. Vælger du en dyrere, betragtes det som tilvalg.



GRATIS ombytning ved køb over kr. 599 (gælder kun i Danmark):

Ved køb over kr. 599 med levering til valgfri DAO-365 pakkeshop, bytter vi uden omkostninger for dig, dvs. vi betaler returportoen samt fremsendelse af den nye vare til valgfri DAO-365 pakkeshop - dog kun én gang.

Du kan naturligvis også bytte køb under kr. 599. Her kommer du dog selv til at betale fragt frem og tilbage.

Hvis du ønsker at bytte, skal du kontakt kundeservice@Qwear.dk med oplysninger om fakturanummer samt, hvilken vare du ønsker at bytte til. Varen bliver herefter lagt til side til dig, hvis den fortsat er på lager.

Har du købt for mere end kr. 599, og ønsker du at bytte til en tilsvarende vare, kan du bede om at få tilsendt en gratis returlabel pr. mail. Når vi modtager din returvare, sender vi den nye vare frem.

Er du under grænsen for at bytte gratis, ønsker du at bytte til en dyrere vare eller har du ikke mulighed for at printe en returlabel selv, skal du bestille den vare, du ønsker at bytte til, og skrive i bemærkningerne til ordren, at du ønsker en returlabel tilsendt sammen med den nye vare. Vi hæver ikke betaling for varen, men afregner, når vi har modtaget din returvare. Beløbet kommer dog til at stå som reserveret på din konto.

VÆR OPMÆRKSOM PÅ:
- Du har 14 dage til at bytte gældende fra den dato, du modtager dine varer.
- Der gælder samme regler om ansvar for returvarer ved ombytning som ved returnering.
- Skulle du alligevel fortryde dit køb, efter vi har byttet uden omkostninger for dig, forbeholder vi os retten til at modregne de ekstra portoudgifter, vi har haft, i forbindelse med ombytningen.
-
Gratis bytteservice gælder IKKE varer sendt til udlandet eller købt med rabat eller til nedsat pris. Får du rabat som aftalekunde, gælder de regler, som er beskrevet i aftalen.
-Bytteservice gælder heller ikke specialfremstille varer eller varer hjemtaget specielt til dig.



Retur- og fortrydelsesret:

Fortryder du dit køb, har du 30 dages returret. Dette gælder dog ikke specialfremstille varer og varer hjemtaget specielt til dig. Disse varer kan ikke returneres.

Vær opmærksom på, at du skal varsle din returnering senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Det gør du ved at skrive til kundeservice@Qwear.dk. Husk at oplyse fakturanummer! Og husk at vedlægge EU's lovpligtige fortrydelsesformular, som du kan hente her >>>

Varen sendes retur til:

QualityWear v/laCour&Co
Stenbukvej 69
DK-4623 Lille Skensved
Denmark

Du har ansvaret for returvaren!
Vær opmærksom på, at det er dig, der har ansvaret for returvaren, indtil den er i vores varetægt igen. Pak derfor varen forsvarligt ind, og brug et anerkendt transportfirma til transporten.

VIGTIGT: Husk at få en kvittering ved afsendelsen, så pakken er forsikret under transporten og kan spores, hvis den bliver væk.

Vi anbefaler, at du bruger vores NEM-returlabel, som kan købes her >>>
(kan indtil videre kun bruges i Danmark).

Varens stand
Vær opmærksom på, at du skal returnere varen i ubrugt og ubeskadiget stand for at få alle dine penge retur. Det vil bl.a. sige, at:
• varerne skal pakkes forsvarligt ind i emballage tilsvarende den, du modtog varerne i
• varerne ikke må være taget i brug
• varerne skal returneres i originale poser, æsker mv.
• varerne skal returneres med alle hængemærker og evt. reparations- og vedligeholdelses sæt
• der ikke må skrives på, tilføjes eller fjernes klistermærker fra støvler, poser, æsker mv. Skotøjsæsker betragtes som en del af varen, når du køber gummistøvler, waders mv. De skal derfor også være intakte og må aldrig bruges som returemballage.

Prøv varen hjemme i din stue
Du har naturligvis lov til at prøve varerne hjemme i din stue, men lad alle hængemærker mv. sidde på, og stå på et tæppe for at undgå ridser og slid, når du prøver gummistøvler mv. Varer, der har kropslugt, er slidt eller ødelagt, refunderes ikke. Varer, der har været vasket, tages heller ikke retur, da varens vandtæthed kan ødelægges ved forkert vask.

Returemballage, returfragt, gebyrer mv.
Gem den emballage, du modtager dine varer i, til du er sikker på, du ønsker at beholde varerne. QualityWear.dk refunderer ikke de omkostninger, du måtte have haft til returemballage, når du vælger at returnere en vare.

Vi refunderer heller ikke returfragt og evt. gebyrer, du måtte have haft til bank, kreditkort eller betalingssystem mv., da du betalte ordren.

Retur efter ibrugtagning
Iflg. EU-lovgivningen har du også 14 dages fortrydelsesret på en vare, selv om den er taget i brug. Varen skal dog stadig kunne sælges som ny, og det er alene vores vurdering ud fra varens stand ved modtagelsen, hvor stor en del af varens oprindelige salgspris, vi vil refundere. Da QualityWear.dk ikke sælger brugte varer, vil varer, som bærer præg af at være taget i brug, blive sat til en meget ringe eller ingen værdi. Lægger du hertil, at du selv skal betale returomkostningerne mv., vil du ofte være bedre stillet, hvis du sælger den brugte vare til anden side.

Er du i tvivl, så skriv til kundeservice@Qwear.dk, inden du sender varen retur.

Hvornår få du pengene retur?
Når din returvare er modtaget på ovenstående adresse og vurderet af QualityWear.dk, tilbagebetaler vi det aktuelle beløb til det kreditkort eller via den betalingsmetode, varen er betalt med. Retursager behandles indenfor 2-3 hverdage. Vær dog opmærksom på, at der kan gå noget tid inden beløbet er tilgængeligt på din konto, afhængig af hvilken betalingsmetode, du har benyttet.

Læs mere om retur- og fortrydelsesret ved E-handel på Konkurrence- & Forbrugerstyrelsens hjemmeside Forbrug.dk

Klagemuligheder:
Skulle vi mod forventning blive uenige om et køb eller en returnering, kan du klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via Forbrug.dk.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal, som du finder her.

Husk at oplyse vores e-mail adresse, som er kundeservice@Qwear.dk.



Klagevejledning ved fejl og mangler

Når du modtager en vare fra QualityWear.dk, skal du straks undersøge, om varen svarer til det, du har bestilt. Gør den ikke det - eller er den blevet beskadiget under forsendelse - beder vi dig skrive til os omgående på kundeservice@Qwear.dk.

Alle varer købt på QualityWear.dk er omfattet af købelovens regler om to års reklamationsret.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, som varen må antages at have haft på købstidspunktet, i op til to år fra varen er modtaget.

Opdager du fejl eller mangler, skal du kontakte os med det samme for at undgå, at fejlen forværres.

VÆR OPMÆRKSOM PÅ, at forhold som varens normale levetid, fejl opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid m.v. medtages i vurderingen, når QualityWear.dk afgør, hvorvidt der er tale om fejl/mangler.

Læs Forbrugerrådets guide om købeloven her >>>

Ved fejl og mangler har du mulighed for:
1. At få varen repareret.
2. At få varen byttet til en tilsvarende vare.
3. At få et afslag i prisen, hvis varen ikke kan byttes til en tilsvarende vare eller repareres inden for rimelig tid og omkostninger.
4. At returnere varen og få pengene tilbage, hvis varen ikke kan byttes til en tilsvarende vare eller repareres inden for rimelig tid og omkostninger.

Sådan klager du
QualityWear.dk skal iflg. Købeloven godkende din klage, før du får erstatning. Har du mulighed for det, så send i første omgang et tydeligt foto af fejlen til kundeservice@Qwear.dk. Ofte kan vi afgøre reklamationen ud fra det.

Men du kan også blive nødt til at sende varen retur. I første omgang kommer du selv til at betale returfragten. Køb en NEM-returlabel her, og HUSK, at få en kvittering på, at du har indleveret returvaren!

Varen returneres til nedenstående adresse. Faktura og begrundelse for reklamation skal vedlægges!

QualityWear v/ laCour&Co
Stenbukvej 69
DK-4623 Lille Skensved
Denmark

Returfragt, gebyrer mv.
Hvis du bruger vores NEM-returlabel, og vi godkender din reklamation, refunderer vi returfragten efterfølgende. Vi refunderer ikke andre former for returfragt, omkostninger til returemballage og evt. gebyrer du måtte have haft til bank, kreditkort eller det betalingssystem, du brugte, da du betalte ordren.

Klagemuligheder
Er du ikke enig med os i vores afgørelse, kan du efterfølgende klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via Forbrug.dk.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal, som du finder her.

Husk at oplyse vores e-mail adresse, som er kundeservice@Qwear.dk.



Persondatapolitik:

QualityWear.dk indsamler og lagrer dine kontaktoplysninger, når du handler hos os. Desuden bruger vi cookies til generel statistik, og for at gøre QualityWear.dk til en god oplevelse for vores kunder. Uden brug af cookies fungerer funktioner som indkøbskurv, ønskeliste, nyhedsbrev mv. ikke.

Personlige oplysninger
QualityWear.dk indsamler og lagrer dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer, når du handler hos os. Det gør vi for at kunne ekspedere din bestilling og for, at du ved gentagne ordrer slipper for at indtaste dine adresseoplysninger igen. Dine data bliver sammen med oplysninger om dine bestillinger gemt i vores system: Hvis du handler som gæst, under dit navn og fakturanummer. Hvis du opretter en konto, på din konto, som du til enhver tid har adgang til via brugernavn og password.

Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev. Det kan du enten gøre, når du opretter en bestilling, eller helt uafhængigt af en bestilling. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet igen.

BEMÆRK: Når du indtaster navn, adresse, e-mail og telefonnummer på QualityWear.dk, accepterer du samtidig, at dine persondata er tilgængelige for vores medarbejdere.

Generelle oplysninger til brug for statistik
Vi fører også en generel statistik over, hvilke kategorier / varer der besøges på vores shop. Disse data bliver ikke indsamlet for den enkelte bruger, men for alle besøg på vores shop. Det sker ved hjælp af cookies og med integrations af søgeværktøjer som Google Analytics (læs mere nedenstående).

Den generelle statistik bruger vi til at forstå, hvordan de, der viser interesse for vores shop, bruger QualityWear.dk. Formålet er at gøre QualityWear.dk så brugervenlig og så relevant som overhovedet muligt. Fx indsamler vi information om de mest søgte varer og typer af varer for at kunne udvikle vores sortiment og tilbud til nuværende og kommende kunder.

Vi sælger ikke og videregive ikke persondata eller information om dine køb til tredjepart.

Vi sælger ikke og videregiver ikke generelle data til tredjepart.

Vi har ikke adgang til oplysninger om dit kontokort eller pengeinstitut (læs mere i afsnittet Sikker betaling).

Du kan til enhver tid få oplyst hvilke informationer QualityWear.dk har om dig, og du kan gøre indsigelser jf. Persondatabehandlingsloven.

Hvis du har spørgsmål til vores persondatapolitik, er du velkommen til at skrive til kundeservice@Qwear.dk.

Cookies
Ud over de oplysninger, du selv indtaster i forbindelse med køb, tilmelding til nyhedsbrev mv., anvender QualityWear.dk også cookies. Cookies er små filer, som vores shopsystem lagrer på den computer, mobil eller tablet, du kontakter os fra - og loven kræver, at du skal acceptere brug af cookies fra vores shop, før vi gør det.

Derfor møder du, første gang du lander på QualityWear.dk, en advarsel om, at vi bruger cookies.

Hvad er cookies?
Cookies anvendes for at du kan bruge webshoppens funktioner, fx indkøbskurven, ønskelisten, kommentarfeltet mv. Uden brug af cookies kan du heller ikke oprette en konto eller tilmelde dig nyhedsbrevet mv., fordi cookies er den teknik, der hjælper systemet med at huske.

Brugen af cookies kompromitterer ikke din sikkerhed. Cookies kan ikke se, hvem du er, og hvor du bor. De kan heller ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer.

Men de registrerer fx, hvilke browsere, der bruges, når nogen søger på vores shop, hvilke lande, der søges fra, hvilke varer, der søges efter, og disse oplysninger kommunikeres videre til de statistik- og markedsføringsværktøjer, vi har installeret på vores shop for at give vores kunder en god oplevelse. Fx. Google Analytics.

QualityWear.dk anvender cookies, der som oftest udløber efter hver session, det vil sige, når du lukker din browser (såkaldte Session Cookies).

Desuden anvender vi cookies, der er indstillet med et udløbstidspunkt og gemmes på din harddisk i den pågældende periode (såkaldte Persistent Cookies).

Cookies gemmes maksimalt et år, hvorefter de slettes automatisk.

Sådan slipper du for cookies
QualityWear.dk kan desværre ikke fungere uden brug af cookies.

Du kan slå cookies fra i din browser - hvilket dog gør det umuligt at handle på QualityWear.dk. Det gør også brugen af internettet meget svært, da rigtig mange andre hjemmeside også er afhængige af cookies.

Vil du fjerne alle cookies fra din computer, kan du gå ind i dine browserindstillinger og slette alle cookies, vi og andre måtte have lagret på din computer. Vær dog opmærksom på, at dette vil sletter dine passwords og en lang række andre data, du har gemt på diverse hjemmesider, fora og webshops. Computeren vil heller ikke være i stand til at huske, hvilke sider, du tidligere har besøgt.