Handelsbetingelser (salg til privatpersoner)

NORDIC-RAINWEAR overholder Dansk og Europæisk lovgivning og følger de regler, som gælder, når man handler på nettet. Du har pligt til at læse og godkende handelsbetingelserne, før du handler hos os. Men bare rolig, vi har ”oversat” det tunge juridiske sprog til almindeligt dansk. Desuden har vi delt teksten op i afsnit, så du nemt kan finde de informationer, du søger.

Ud over lovens krav giver vi dig også mulighed for gratis fragt v/ 499, gratis ombytning v/ 899, og forlængelse af fortrydelsesretten op til 60 dage.

Hvem handler du med?

Når du handler på NORDIC-RAINWEAR.COM og NORDIC-RAINWEAR.DK, handler du med:

Nordic Rainwear v/ laCour&Co
Stenbukvej 69, DK-4623 Lille Skensved, Denmark
Mail: support@nordic-rainwear.com
Telefon: +45 7111 1811 (alle hverdage kl. 9-16)
CVR nr.: 3005 3443

Bank: Jyske Bank A/S, Køge afdeling

Konto nr.: 5035-0006969696
IBAN: DK4550350006969696
BIC/SWIFT: JYBADKKK

Du kan læse mere om os her >>>

 

Indhold:

- Bestilling (sådan virker kurven)

- Ordrebekræftelse

- Priser, moms, fortoldning mv.

- Betalingsmuligheder og sikkerhed

- Levering og fragtmuligheder, fragtpriser, tracking mv.

- Gratis levering, hvornår og hvordan?

- Gratis ombytning, hvornår og hvordan?

- Retur- og fortrydelsesret, bytteservice mv.

- Klagemulighed ved fejl og mangler

- Klagemuligheder ved uenighed

- Persondatapolitik & vores brug af Cookies

 

Nærværende handelsbetingelser er revideret den 3. november 2022.

Hent handelsbetingelserne som PDF-fil her

 

Bestilling

Når du har fundet den vare, du ønsker at bestille, vælger du farve, størrelse og antal og klikker på knappen "Læg i kurv". Du kan lægge alle de varer i kurven, du ønsker, og hele tiden følge med i, hvor meget du har handlet for. Fortryder du, kan du med et enkelt klik slette en vare igen.

Når du er færdig med at lægge i kurven, klikker du på "Til betaling" og følger anvisningerne.

Som privatkunde skal du IKKE oprette en konto. Kontooprettelse er forbehold erhvervskunder, som handler gentagne gange.

Det er vigtigt, at du udfylder alle påkrævede felter korrekt. Tjek dit telefonnummer og din mailadresse en ekstra gang, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis der opstår spørgsmål eller problemer, og husk at læse og acceptere vores handelsbetingelser.

VÆR OPMÆRKSOM PÅ:
Computerskærme, mobiltelefoner, tablets mv. gengiver billeder og farver meget forskelligt. Vi kan derfor ikke garantere, at de farver du ser på din skærm, afspejler den præcise farve, varen har i virkeligheden. Vi forsøger dog at beskrive og gengive billeder af varen bedst muligt, og du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

NORDIC-RAINWEAR tager generelt forbehold for fejl på webshoppen samt i vores øvrige markedsføringsmateriale. En vare kan fx være udsolgt, fejlagtigt beskrevet eller sat til en forkert pris. Hvis dette sker, forbeholder vi os retten til at annullere din ordre helt eller delvist. Men vi ringer eller skriver naturligvis til dig inden og forsøger så vidt muligt at tilbyde dig en alternativ løsning.

 

Ordrebekræftelse

Når du har afgivet din ordre på NORDIC-RAINWEAR, modtager du pr. e-mail en oversigt fra vores shopsystem med de varer, du har bestilt. Dette er ikke en bindende aftale, og du kan stadig nå at fortryde eller ændre din bestilling, hvis du opdager fejl. Du kan dog ikke ændre din bestilling via hjemmesiden. Skrive i stedet til os på support@nordic-rainwear.com eller ringe på telefon +45 7111 1811 (alle hverdage kl. 9-16).

En bindende aftale mellem dig og NORDIC-RAINWEAR er først indgået, når du pr. e-mail har modtaget en ordrebekræftelse med vedhæftet faktura og handelsbetingelser. På det tidspunkt har en medarbejder hos os kontrolleret din ordre og sikret, at de bestilte varer kan leveres. Ordren er desuden sendt til vores lager og er ved at blive pakket. Du kan derfor ikke længere ændre i eller annullere ordren. Fortryder du dit køb, kan du i stedet bruge din fortrydelsesret (læs mere her).

 

Priser, moms, fortoldning mv.

Priser (hvis du handler fra et EU-land):
Alle priser på NORDIC-RAINWEAR afregnes i danske kroner (DKK). Men du kan se priserne omregnet efter gældende kurs i Euro (EUR), US dollar (USD), pund sterling (GBP) mv. ved at ændre valuta i toppen af shoppen. Priserne vises inklusiv dansk moms, men eksklusiv fragt. Moms og fragt specificeres i kurven, hvor du hele tiden kan holde øje med dit samlede køb.

Korrekt fragt kan først vises, når du har indtastet din adresse og valgt modtagerland i kurven.

BEMÆRK: Varer fra et EU-land til et andet EU-land bliver normalt ikke tillagt told og afgifter. Der kan dog være undtagelser, ligesom der kan være ø-tillæg forbundet med fragten. Disse udgifter afholdes altid af kunden.

Priser (hvis du handler fra et land uden for EU):
Bestiller du varer fra et land udenfor EU, kan du se varens pris uden dansk moms, når du ændrer modtagerland i kurven. Vær desuden opmærksom på, at varen bliver pålagt told og afgifter ved indførelsen, som du selv skal betale, samt at pakken kan blive forsinket i tolden.

BEMÆRK: NORDIC-RAINWEAR fralægger sig ethvert ansvar for told og afgifter samt evt. forsinket levering grundet ovenstående.

Alle udgifter til fragt og fortoldning betales af køber og bliver ikke refunderet, hvis du fortryder dit køb. Sender du varen retur, skal du desuden være opmærksom på, at din refusion bliver fratrukket et gebyr til toldbehandling i Danmark.

Det er derfor vigtigt, at du kontakter os, hvis du har spørgsmål til varen eller er usikker på valg af størrelse, farve mv. Skrive til support@nordic-rainwear.com. Vi hjælper dig meget gerne og gør, hvad vi kan for at sikre, at kunder uden for EU også får en god oplevelse, når de handler på NORDIC-RAINWEAR.

BEMÆRK: NORDIC-RAINWEAR forbeholder sig retten til enhver tid at ændre priserne uden forudgående varsel. En ændring i priserne vil dog aldrig påvirke ordrer, som allerede er oprettet på shoppen og bekræftet af NORDIC-RAINWEAR.

 

Betalingsmuligheder og sikkerhed

På NORDIC-RAINWEAR kan du betale med Dankort, VISA, Mastercard, MobilPay, PayPal og via Forbrugsforeningen.

Betaling via bankoverførsel er forbeholdt virksomheder (CVR-nr. påkrævet) og offentlige institutioner, som ønsker en EAN-faktura.

Ønsker du som privatperson at betale via bankoverførsel, skal det aftales med support@nordic-rainwear.com. Samtidig skal du være opmærksom på, at vi først sender varen, når vi kan se din indbetaling på vores bankkonto. Din bestilling vil derfor være længere tid om at nå frem.

Sikker betaling:
NORDIC-RAINWEAR har ikke direkte adgang til din betaling. Kommunikation mellem os og den betalingsmetode, du vælger, går via et sikkert betalingssystem på en krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Betalingssystemet er forsynet med et lille "Secure Server"-ikon, fx en lukket hængelås, som vises i dit browservindue. SSL-krypteringen sikrer, at ingen kan aflytte eller kopiere dine kortinformationer.

Desuden er NORDIC-RAINWEAR HTTPS-sikret (Hypertext Transfer Protocol Secure), hvilket forhindrer uvedkommende i at se og kopiere de informationer, som sendes via dig og NORDIC-RAINWEAR.

 

Levering, fragtmuligheder, tracking mv.

Levering:
Alle bestillinger modtaget inden kl. 11 vil blive ekspederet samme dag / førstkommende hverdag. Vær dog opmærksom på, at der kan være forskel på, hvor hurtigt vi kan levere de enkelte varer. De fleste ordre pakkes og sendes fra vores eget lager. Men enkelte varer sendes fra vores samarbejdspartnere, hvilket kan forlænge leveringstiden med 1-4 hverdage.

Normal leveringstid fremgår af varebeskrivelsen under ”Specifikationer”.

Er varen i restordre eller midlertidigt udsolgt, vil det ligeledes fremgå af varebeskrivelsen, men øverst i højre spalte under prisen, hvor du vælger farve, størrelse og antal.

BEMÆRK: Juridisk set betragtes en vare som leveret, når pakken er overgivet til et fragtfirma. Hertil skal du lægge tid til forsendelse, som varierer afhængig af din adresse og det fragtfirma, du vælger, når du opretter din ordre.

VÆR DESUDEN OPMÆRKSOM PÅ:

Regntøj er sæsonvarer, og salget påvirkes af vejret. I perioder med kraftig regn har vi meget travlt, hvilket kan forlænge leveringstiden.

Fragtmuligheder:
Der findes en række fragtleverandører, som betjener netbutikker og deres kunder. De har hver deres fordele og ulemper, og der er stor forskel på, hvor godt de fungerer. Vi ved, hvad der fungerer bedst ved afsendelsen. Men du (vores kunde) ved som regel, hvad der fungerer bedst ved modtagelsen. Derfor forsøger vi så vidt muligt at give dig valgmuligheder.

BEMÆRK: Vi forbeholder os dog retten til at oprette eller ændre dit valg af fragt, hvis:
- du ikke har valgt fragtfirma og/eller pakkeshop,
- det valgte fragtfirma på afsendelsesdagen ikke leverer til dit område,
- flere varer sampakkes og forsendelsen derved falder uden for det valgte fragtfirmas tilladte vægt- eller pakkestørrelse,
- det valgte fragtfirma har tekniske problemer eller af andre årsager er ude af drift,
- pakken vil være hurtigere og/eller mere sikkert fremme med et andet fragtfirma.

Vi vil dog altid tage udgangspunkt i dit valg, og du vil altid få besked via mail.

Sådan vælger du fragt og udleveringssted:
Når du opretter en ordre på NORDIC-RAINWEAR, kan du i kurven se de fragtmuligheder, som er til rådighed for din bestilling. Du kan også se priser og anslået leveringstid, og du vælger ved at markere den ønskede fragtmulighed.

Ønsker du pakken sendt til en pakkeshop, skal du også vælge udleveringssted. Det gør du ved at indtaste et postnummer (til din hjemadresse, din arbejdsplads, sommerhus eller et hvilket som helst andet sted i Danmark, hvor du ønsker at hente din pakke). Herefter vises de nærmeste pakkeshops for den valgte fragtleverandør i et pop-up vindue. Du skal markere den pakkeshop, du ønsker, og trykke GEM nederst i vinduet, som herefter lukker. Den valgte pakkeshop kan nu ses lige under det fragtfirma, du har valgt. Fortryder du, kan du ændre dit valg ved at vælge et ny fragtfirma - og pakkeshop en gang til.

Følg pakken via track & trace:
Når vi sender din ordre, modtager du en mail med et pakkenummer, så du kan følge din vare fra afsendelse til ankomst til pakkeshop eller på leveringsadressen.

 

GRATIS levering ved køb over kr. 499 (gælder kun i Danmark)

Bestillinger under 2 kg og over kr. 499 leveres fragtfrit til afhentning i valgfri pakkeshop. Fragtfri levering gælder dog ikke varer, som bestilles hjem i udvalg. Her vil de reelle fragtomkostninger blive fratrukket din refusion, når varerne kommer retur. Hertil kommer, at en del tunge varer, som på grund af størrelse, vægt eller lagerplacering ikke kan sendes til pakkeshop. Fragtmulighederne vil fremgå af kurven, når du har lagt varen i.

Du kan tilvælge andre former for levering (fx omdeling) mod betaling af en merpris. BEMÆRK: Omdeling betragtes som tilvalg. Merprisen refunderes derfor ikke ved evt. returnering.

Bestillinger under kr. 499 leveres ikke fragtfrit. Fragtmuligheder og priser vises i kurven, når du opretter din ordre.

Priser på levering til øvrige lande:
Ved levering til andre lande i Europa, vil mulige leveringsformer blive vist i kurven, når du har valgt land. Gratis levering til andre lande end Danmark afhænger af destinationen og størrelsen på dit køb. Når du har valgt modtagerland, vil det fremgå af kurven, om du har opnået gratis levering.

Ved returnering refunderes kun den billigste leveringsform. Vælger du en dyrere, betragtes det som tilvalg.

Fragtomkostninger til lande uden for EU refunderes ikke.

 

GRATIS ombytning ved køb over kr. 899 (gælder kun i Danmark)

Du kan altid få byttet en vare, du har købt på NORDIC-RAINWEAR. Ved køb over kr. 899 bytter vi GRATIS i Danmark (der er dog undtagelser). Ved køb under kr. 899 skal de selv betale returportoen. Vi betaler fremsendelsen af den nye vare efter gældende regler for fragt.

Læs mere om ombytning her >>>

 

Hvis du fortryder dit køb

Hvis du fortryder dit køb på NORDIC-RAINWEAR, kan du enten sende varen retur og få dine penge tilbage - eller du kan gøre brug af vores bytteservice, som er gratis ved køb over kr. 899. Fortrydelses- og returretten er som udgangspunkt 14+14 dage, men kan forlænges op til 60+14 dage. Gratis ombytning skal ske inden for 14 dage. Der gælder særlige regler i julen.

Læs mere om din fortrydelsesret, fleksibel retur og gratis ombytning her >>>

Læs mere om regler og tilbud i JULEN 2023 her >>> 

 

Klagevejledning ved fejl og mangler

Når du modtager en vare fra NORDIC-RAINWEAR, skal du straks undersøge, om varen svarer til det, du har bestilt. Gør den ikke det - eller er den blevet beskadiget under forsendelse - beder vi dig skrive til os omgående på support@nordic-rainwear.com.

Alle varer købt på NORDIC-RAINWEAR er omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret.

Reklamationsretten betyder, at du i op til to år fra varen er modtaget kan klage over fejl og mangler, som varen må antages at have haft på købstidspunktet.

Opdager du fejl eller mangler, skal du kontakte os med det samme for at undgå, at fejlen forværres.

VÆR OPMÆRKSOM PÅ, at forhold som varens normale levetid, fejl opstået på grund af forkert brug, manglende eller forkert vask og vedligeholdelse, almindeligt slid m.v. medtages i vurderingen, når NORDIC-RAINWEAR afgør, hvorvidt der er tale om fejl/mangler.

Læs mere i Forbrugerrådets guide om nethandel her >>>

Vær desuden opmærksom på, at intet regntøj er 100% vandtæt. Alt regntøj på NORDIC-RAINWEAR er grundigt beskrevet og mærket med et barometer, der viser, hvad tøjet kan holde til. Du vil ikke få medhold i en klage, hvis du er blevet våd ved anvendelse eller under vejrforhold, som tøjet ikke er dimensioneret til at kunne klare.

Læs vores gode råd om valg af regntøj her >>>

Ved fejl og mangler har du mulighed for:
1. At få varen repareret.
2. At få varen byttet til en tilsvarende vare.
3. At få et afslag i prisen, hvis varen ikke kan byttes til en tilsvarende vare eller repareres inden for rimelig tid og omkostninger.
4. At få pengene tilbage, hvis varen ikke kan byttes til en tilsvarende vare eller repareres inden for rimelig tid og omkostninger.

Sådan klager du over fejl og mangler:
NORDIC-RAINWEAR skal iflg. Købeloven godkende din klage, før du får erstatning. Har du mulighed for det, så send i første omgang et tydeligt foto af fejlen til support@nordic-rainwear.com. Ofte kan vi afgøre reklamationen ud fra det.

Men du kan også blive nødt til at sende varen retur. I første omgang skal du selv betale returfragten. Får du medhold i din klage, refunderer vi returfragten efterfølgende – dog maksimalt, hvad det koster at købe en returlabel her på shoppen.

Ring eller skriv, så får du en returlabel tilsendt.

Vi refunderer ikke andre former for returfragt end ovenstående, omkostninger til returemballage og evt. gebyrer du måtte have haft til bank, kreditkort eller det betalingssystem, du brugte, da du betalte ordren.

Varen returneres til nedenstående adresse. Faktura og begrundelse for reklamation skal vedlægges!

NORDIC-RAINWEAR
Stenbukvej 69
DK-4623 Lille Skensved
Denmark

 

Klagemuligheder ved uenighed

Skulle vi mod forventning blive uenige om et køb eller en returnering, kan du klage online til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du finder Center for Klageløsning her >>>

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal, som du finder her >>>

Husk at oplyse vores e-mailadresse, som er support@nordic-rainwear.com.

 

Persondatapolitik og vores brug af Cookies

NORDIC-RAINWEAR overholder Databeskyttelsesloven (også kaldet Persondataforordningen eller GDPR (General Data Protection Regulation)).

Vi håndterer ikke personfølsomme oplysninger, kun almindelige personoplysninger, dvs. de oplysninger, du selv indtaster i forbindelse med køb, oprettelse af firmakonto, tilmelding til nyhedsbrev mv.

Desuden anvender vi Cookies, som er den teknik, der hjælper shop-systemet med at huske.

Første gang, du besøger NORDIC-RAINWEAR bliver du mødt af et Cookie-banner. Loven kræver, at du tager stilling til og godkender både vores Persondatapolitik og brug af Cookies, før du tager shoppen i brug.

Læs mere om vores Persondatapolitik og brug af Cookies her >>>